niedziela, 9 lutego 2014

Jak zrobić LO?

Czasem ludzie mnie pytają jak zrobić scrapa, lub mówią, że bardzo by chcieli je robić ale nie mają do tego potrzebnych "przydasi" papierów, dziurkaczy i innych rzeczy. A ja zawsze powtarzam, że można zrobić LO ze wszystkiego, trzeba się tylko dobrze rozejrzeć w domu.
Dziś chcę Wam pokazać jak zrobić samemu tło na papierze bazowym do scrapa. Jeśli nie macie papieru do scrapbookingu w domu możecie użyć tekturę np: po pizzy lub kolorowy papier. Ja bynajmniej tak zaczynałam:)

Poniżej przedstawiam gotowe LO. Przyjrzyjcie się nie ma tam żadnych wymyślnych  dziurkaczy.  Jest papier zdjęcia i minimalistyczna dekoracja. Scrap zrobiłam pod wyzwanie na holenderskim blogu Cards en Scrap, które polegało na zrobieniu LO wg mapki. Bardzo wszystkim początkującym polecam prace wg mapek, to bardzo pomaga w odnalezieniu się na dużej przestrzeni papieru i rozłożeniu elementów naszej pracy.
A teraz kilka słów po holendersku ;)


 Hallo Nederlandse kijkers! Het is mij weer gelukt om mee te doen bij scrapuitdaging 6.
Jullie kunnen ook zien hoe ik de layout heb gemaakt:) Deze workshop heb ik gemaakt voor de mensen die er na vroegen, en daarom laat ik  een simpel voorbeeld zien:) Ik ben erg blij met het resultaat en hoop dat jullie hem ook mooi vinden  :)
Bedankt voor het kijken
Liefs, Noami


mapka wygląda tak:


Można ją odkręcać na wszystkie sposoby lub zmieniać położenia zdjęć byle były tez rzeczy które mapka zawiera, tak głosi treść wyzwania ;)

No dobra teraz Wam pokaże jak powstał ten scrap :)
Jesteście gotowi?

Najpierw wybieram zdjęcia i do nich dopasowuje kolorystykę papierów . Padło na czerwień, czerń i szarość. Czerwony papier jest dwustronny , ten mały czarny papier z białymi elementami to jego druga strona


Ale że lubię jak na papierze coś się dzieje, zrobiłam na szybko maskę. Wzięłam zwykłą kartkę papieru złożyłam na pół potem znowu na pół i wycięłam wzorek, tak jak widać na zdjęciu, potem zrobiłam dziurki, możecie użyć jakiś małych dziurkaczy do tego, lub wycinać co wam przyjdzie tylko do głowy.



Rozkładamy naszą maskę i smarujemy gesso lub zwykłą farba plakatową.



Jakiś czas temu już Wam pokazywałam mój ręcznie robiony stempelek, z pianki po ćwiekach, nadal go bardzo lubię używać i Wam też polecam takie ręcznie rzeźbione wzorki,które możecie zrobić na korku po winie, gumce do ścierania czy nawet na ziemniaku ;)




na koniec użyłam delikatnej mgiełki, bo ja bardzo lubię jak coś się świeci na papierze :)To jest jeden z tych dodatków troszkę kosztownych, wiec ci co dopiero zaczynają mogą ten punkcik ominąć;)



Biały długopis to jest coś co świetnie wygląda na ciemnych papierach, możecie zrobić nimi wzorki lub zwykle linie lub linie szycia maszynowego.


moje tło mi się już podoba, teraz przyklejam zdjęcia na grubej taśmie dwustronnej, by stworzyć efekt 3D, oraz guziczki, kwiatuszki itd.


tu wykorzystałam moje urodzinowe gadżety :)



a tu moją nową taśmę washi z wąsem  :)


I koniec :) Jak widzicie scrap może powstać szybko bez większych wydatków :)
Mam nadzieję, że zainspirowałam tych co jeszcze nie tworzyli scrapów jak i tych co je robią:) 
Jeśli macie jakieś pytania lub chcielibyście zobaczyć inne pomysły na zrobienie scrapa to piszcie, zmobilizujecie mnie do pisania więcej tutków :)

Użycie maski możecie zobaczyć też w poprzednim poście - Tutaj

pozdrawiam Was serdecznie

Noami




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuje za dobre słowo i każdą opinię